ضرورت خرید توالت فرنگی
نوشته شده توسط : نازی

امروزه به دلایل مختلف توالت فرنگی نمونه‌‌ی بهتری نسبت به توالت‌‌های سنتی شده که این امر مخصوصا برای کسانی که دچار مشکلاتی نظیر کمر درد و پا درد هستند و سنی از آنها گذشته است بسیار مفید است. اما متأسفانه در برخی موارد نه تنها شاهد هستیم که افراد به دیگر وسایل دستشویی مانند یراق آلات اهمیت بیشتری می‌‌دهند بلکه با خریدی نامناسب، پول خود را به شیوه‌‌ای اشتباه خرج کرده و رضایتی هم ندارند. بهترین توالت فرنگی  بقدری مهم است که اگر در خرید آن دقت کافی به خرج داده نشود، خواه از روی ناآگاهی و خواه از روی سهل انگاری، قطعا می‌‌تواند تبعات زیانباری داشته باشد. در این مقاله سعی می‌‌کنیم تا تمامی نکات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

انواع توالت فرنگی
توالت های فرنگی از نظر جنس ، نوع تخیله و شکا ظاهری به چندین دسته تقسیم بندی می شوند که در ادامه برایتان می گوییم .
انواع توالت فرنگی از نظر تخلیه به چهار دسته ای آبشاری ، گردابی ، واترجت ، توربوجت تقسیم بندی می شوند که جدید ترین و بهترین توالت فرنگی ها از سیستم تخلیه ی توربوجت استفاده می کند
توالت های فرنگی از نوع جنس به دو نوع چینی و سرامیکی داری لعاب تقسیم می شوند و بهترین جنس برای آن ها سرامیکی هست که مقاومت و استحکام بالایی دارند و از نظر بهداشتی بهتر می باشند.

توالت های فرنگی از نظر ظاهری نیز به سه دسته تقسیم بندی می شوند :

1) توالت فرنگی یک تکه : در توالت های یک تکه مخزن و کاسه ی توالت به هم وصل هستند که این مدل به دلیل آسان تر بودن نظافت و بهداشت بالا تر طرفداران زیادی دارد .
2) توالت فرنگی دو تکه : توالت دو تکه مخزن و کاسه ی توالت جدا از هم هستند و به صورت جدا گانه در کنار هم نصب می شوند که تنوع بالایی دارند اما نظافت آن ها نسبت به یک تکه سخت تر می باشد .
3)توالت فرنگی دیواری : جدیدترین و بهترین توالت فرنگی موجود بازار این نوع هستند که با ارتفاع از زمین به دیوار نصب می شوند و مخزن آن در دیوار قرار میگیرد و به دلیل جای کمی که میگیرند برای سرویس های بهداشتی کوچک بسیار عالی است.

نکات خرید توالت فرنگی
نکات خرید توالت فرنگی که حتما باید به آن توجه داشته باشید به شرح زیر می‌‌‌‌باشند:

سایز:

قطعا در اولین مورد بسته به سایز کلی سرویس بهداشتی خود، اقدام به خرید توالت فرنگی کنید. همچنین اشخاصی هم که می‌‌خواهند از آن استفاده کنند مهم هستند تا هرچقدر جثه‌‌ی بزرگ‌‌تری دارند محل نشیمنگاه نیز بزرگ‌‌تر باشد و برعکس.

پایه یا ارتفاع پن توالت فرنگی:
اندازه‌‌ی استانداردی که برای پن توالت فرنگی یا پایه‌‌ی آن در نظر گرفته شده، 40 سانتی متر است اما در صورتی که افراد خانواده‌‌ی شما قد بلند هستند و یا برای افراد مسن خریداری می‌‌کنید، ارتفاع بیشتر مناسب‌‌تر است چرا که سبب می‌‌شود به زانو و کمر، فشار کمتری وارد شود. اما در صورتی که برای کودکان و افراد قد کوتاه خریداری می‌‌کنید، ارتفاع کمتر پایه گزینه‌‌‌‌ی بهتری است.

سیفون دو حالته:
امروزه مدل‌‌های جدید و سازگارتر با محیط زیست و منابع آبی دارای سیفون‌‌های دو حالته هستند بدین معنا که می‌‌توانید برای دفع فضولات مایع از حالت Half استفاده کنید تا آب کمتری مصرف شود و نصف مخزن خالی گردد و یا اینکه می‌‌توانید از حالت Full برای فضولات جامد استفاده کنید تا هیچ اثر و بویی بر جای نماند.

فرم لگن:
فرم لگن توالت فرنگی نیز در راحتی شما بسیار تأثیرگذار است. معمولا لگن‌‌های آن به دو شکل بیضوی و دایره‌‌ای ساخته می‌‌شوند که نوع دایره‌‌ای با اینکه برای فضاهای کوچک‌‌تر مناسب‌‌تر است اما نوع بیضی فضای بیشتری را برای نشستن در اختیار می‌‌گذارد و همین امر یعنی کثیفی کمتر، بوی کمتر و احساس راحتی بیشتر هنگام دستشویی رفتن می‌‌باشد.

قدرت سیفون:
حتما مطمئن شوید که قدرت سیفون توالت فرنگی به اندازه‌‌ی کافی بالا هست که اجازه‌‌ی مسدود شدن لوله توسط فضولات یا شئ خارجی را ندهد و هم کاسه‌‌ی توالت را کاملا تمیز کند. همین امر جلوی ایجاد و انتشار بو را نیز می‌‌گیرد.

تولید صدا:
چنانچه به صدای سیستم تخلیه‌‌‌‌ی توالت فرنگی حساس هستید و یا به هر دلیلی می‌‌خواهید که صدای کمتری تولید کند می‌‌توانید انواع نویزگیر یا صداگیر را خریداری کنید که جلوی پخش شدن صدای سیفون را تا حد زیادی می‌‌گیرد.

 





:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: